De billen van Zimra

‘Dat is nou typisch een reactie van de mainstream media, dat je zegt: hoe zit het eigenlijk met de betaalbaarheid.’ Aan het woord is Sjuul Paradijs, tot anderhalf jaar geleden hoofdredacteur van De Telegraaf, de grootste krant van Nederland. Een verslaggever van Nieuwsuur vroeg hem of 50Plus, de partij die het zo goed doet in de peilingen, de kiezer niet wat al te veel beloofde, zonder degelijke financiële onderbouwing. Paradijs schreef mee aan het verkiezingsprogramma.

Dat was dus precies de verkeerde journalistieke vraag, wist de voormalig hoofdredacteur. Typisch mainstream media, om over de betaalbaarheid van politieke plannen te beginnen. Je moet in de politiek gewoon vertellen wat je wil, de problemen van de samenleving benoemen, legde hij uit. En vooral je plannen niet kapot laten rekenen door het Centraal Planbureau.

De AOW-leeftijd kan weer naar 65 jaar, koopkracht van gepensioneerden wordt hersteld, er komen structurele belastingverlagingen voor ouderen, de successiebelasting wordt helemaal afgeschaft, iedereen moet altijd een ton belastingvrij kunnen schenken, de vermogensbelasting gaat omlaag, het eigen risico in de zorg kan helemaal naar nul. En tegelijkertijd belooft 50Plus dat de staatsschuld netjes onder de 60% van het bbp zal uitkomen.

Wie vraagt of dat wel kan, wie wil weten of de mensen die op 50Plus stemmen misschien niet bedrogen uit gaan komen omdat de rekenkundige wetten van uitgaven en inkomsten zelfs voor Henk Krol gelden, die is zo’n foute journalist van de mainstream media.

Wat is dan wel een goede journalist, volgens Paradijs? Misschien dat we het antwoord op de website van zijn eigen mediabedrijf kunnen vinden. Paradijs is sinds kort ondernemer en zijn bedrijf draagt de hoopvolle naam Trusted Media. Uitgevers, bedrijven en instellingen helpen door creatieve en kwalitatieve journalistieke content te vervaardigen, dat is zijn missie. En goed nieuws voor journalisten die aan de politiek correcte beklemming van de mainstream media willen ontsnappen: Sjuul heeft werk voor jullie in de kwalitatieve journalistiek!

Freelancers met een journalistieke neus kunnen direct bij hem aan de slag om relevante nieuwsartikelen te plaatsen op de website van het op een na grootste familieblad van Nederland! Het gaat om Ditjes & Datjes, de prachtuitgave van supermarktconcern Dirk van den Broek. Voor de website willen ze graag meer creatieve kwaliteitsproducties als: ‘Zimra met nieuwe Billen’, ‘Yolanthe sexy in club’ en natuurlijk de succesrubriek: ‘Wat deden de bn’ers afgelopen week’.

Kijk, mainstream media, dat willen de mensen lezen! Geen zure stukjes over de betaalbaarheid van een lagere AOW-leeftijd of over de financiële onderbouwing van pensioenplannen. Maar lekker genieten van de nieuwe billen van ex-Playmate Zimra Geurts en dan gewoon met ogen dicht stemmen op de partij van die gezellige ome Henk. Neef Sjuul zegt dat het goed is.